Nyári tábor 2016 augusztus – SZÉK

1. Első nap (08.14) – Vasárnap

Dániel Pista barátom Székről leutazott Havadtőre egy 19  személyes busszal és elhozta a gyerekeket Székre. Az utazást a gyerekek nehezen bírták, hiszen alapvetően sosem ülnek általában autóban, buszban. Estére érkeztek meg Székre, akárcsak Bánhidi Béla barátom családjával és mi is Budapestről. Délután felmentünk az „akna”-hoz és felkészültünk az éjszakai csillagászatra amit Béla vezetett, mesélt a gyerekeknek  a csillagászatról és egy kvíz játékkal is készült. Amint leszállt az éjszaka és előjöttek a csillagok nagy nyüzsgés volt a 200 szoros nagyítású távcső körül.

1. Második nap – Hétfő

Délelőtt elmentünk Szék egyik sós fürdőjébe. Ebédre bográcsban főztünk és délután, este megint az akná-ban fürödtünk.  Délelőtt napfoltokat vizsgáltunk-  megint előkerült a csillagász távcső – és rajzversenyt rendeztünk, hogy ki mit is látott. Értékes jutalmakat osztottunk ki (könyv és tárgynyeremény jutalmakat J)

Este filmnézés volt, hiszen projekturunk is volt és várták a gyerekek a szokásos filmeket (ABIGÉL, Kóristák, Legyetek jók ha tudtok)

1. Harmadik nap – Kedd

Reggel elbúcsúztunk a Bánhidi családtól és busszal Tordára kirándultunk. Alapvetően a Tordai hasadékba terveztünk egy kirándulást de olyan esőt kaptunk el, hogy a Tordai Sóbarlangba mentünk. A barlang hatalmas, és nagy élmény volt a gyerekeknek akik a barlangban lévő óriáskerékre is felültek ill. a tavas barlangba is eveztünk volna, de óriási tömeg volt így azt már nem tudtuk kivárni.

Délután elmentünk Torockószentgyörgyre ahol a Székelykő Kúriában ebédeltünk. Ez egy gyönyörűen felújított panzió-étterem (http://www.szekelykokuria.ro/index.php/hu/) , hogy  néztek amikor 23 gyerekkel betódultunk a fehér abroszos, előkelő étterembe. Havadtői gyerekek nem sűrűn járnak étterembe, így nagy volt az öröm, hogy ilyet is kipróbáltunk. Visszafelé Torockón egy ajándékboltban mindenki választhatott magának bármilyen vásárfiát.

Este megérkezet Füle Sanyi barátom és felesége, Kati. Este velük együtt mentünk táncházba Széken.

Itt a táncparketten nagy károkat nem okoztunk. de Sanyi és Kati vezetésével azért megpróbáltunk legalább ritmusra csinálni valamit. J

1. Negyedik nap – Szerda

Reggel jött értünk a busz és elmentünk kirándulni a Menyasszonyfátyol vízeséshez. Itt „micset” sütöttünk majd ahogy leszakadt az ég jól eláztunk. Buszban mindenki kapott száraz ruhát majd hazaindultunk. Hazafelé a Csukás tóban fürödtünk. Este filmnézés is volt.

1. Ötödik nap – Csütörtök

Katival a lányok agyagoztak, agyagtálat és nyakbavalót készítettek. Katiék ajándéka, hogy ezeket hazavitték, otthon kiszárítják majd kiégetik. Utána pedig visszaszállítjuk a gyerekeknek Havadtőre.

Sanyi – Rekupapa – bicikli szerelést oktatott a fiúknak. Természetesen gyakorlati bemutatóval együtt.

Este Pista jóvoltából 3 méteres rönkökből óriási tábortüzet raktunk, ismét fennt az aknánál. Persze a fürdés , sőt a horgászás sem maradt el.

1. Hatodik nap – Péntek

Délelőtt rendrakás, takarítás majd gyors ebéd és indulás a busszal haza Havadtőre.

Fáradtan, de azt hiszem mindenki jókedvűen, élményekben gazdagon  ért haza ahol más Sebes Ildikó várt minket az üres házban!

Amennyiben  további fotókat, videókat szeretnél látni kérem a  manninger@flowell.hu címen jelezzed vagy a www.jovoert.eu honlapunkon néhány napon belül remélem megtalálod.